Levandule a její účinky

Levandule v nás evokuje Francie a oblast Provence. Levandulové lány nejenže vypadají úžasně a krásně voní, ale levandule především obsahuje mnoho pro nás přínosných látek.

Levandule je užitečným přírodním pomocníkem při řešení nejrůznějších problémů. Redukují například nespavost, stres, ale i záněty, kožní choroby, ranky a vřídky nebo nachlazení. Využívá se v kuchyni, v medicíně, v aromaterapii, ale také v kosmetice.

Již ve starém Římě levanduli přidávali do koupele, do šatníku pro odpuzení molů a v kuchyni pro dokořenění jídel.

Účinky levandule lékařské
Levandulová silice je po chemické stránce velmi složitá – skládá se z více než 150 látek. Při vtírání do pokožky se velmi rychle vstřebává a v krvi ji lze zjistit již za 5 minut!
• napomáhá dobrému trávení
• uklidňuje, pomáhá při nespavosti
• pomáhá redukovat nepříjemné stavy v období klimakteria
• snižuje krevní tlak
• pomáhá odbourávat napětí, mírnit stres
• pomáhá hojit ranky, zmírňovat záněty a otoky
• působí proti mikrobům
• zmirňuje svědění
• má repelentní účinek
• je vhodná na intimní hygienu
• je vhodná pro léčbu akné nebo ekzému
• používají pro masáže při revmatických bolestech

V kosmetice najdeme s levandulí koupele, krémy, masti pro celé tělo či speciálně pro nohy, ruce nebo pleť. Vybíráme pro Vás produkty od prověřených značek jako je například český výrobce TOPVET nebo Francouzská přírodní kosmetika DELAROM.