KONOPNÁ KOSMETIKA

POMOCNÍK Z PRÍRODY NEJEN PRO EKZEMATIKY

Velmi citlivá pleť, svědivá a ekzematická pokožka či pleť s projevy lupénky ocení staletím prověřenou péči. Tu nabízí konopný olej, který svým charakterem posiluje přirozenou bariérovou funkci pleti a napomáhá zlepšit její stav při nejrůznějších onemocněních. Dokáže tlumit projevy aknózní pleti, lupénky, atopického ekzému, spálenin. Plet hydratuje, regeneruje a zmírňuje její zánětlivé projevy.

Konopí seté (Cannabis Sativa L.)

Lidové a jiné názvy: marihuana, tráva, pramen štěstí, tabák smíchu, hašiš, hemp.

Účinné látky: organické kyseliny, sacharidy, fytosteroidy, terpeny a další. Konopí obsahuje asi 60 látek, které seobecne nazývají kannabinoly, v semenech pak 35 % mastného oleje. Za studena lisovaný olej je bohatý na esenciální mastné kyseliny (MK) omega-3 a omega-6 (obsahuje až 80 % nenasycených MK). Obsahuje zejména kyselinu linolovou, alfa-linolenovou a vzácnou GLA kyselinu gama-linolenovou. Obsahuje rovněž kanabidiol – CBD, který léči záněty, tlumí bolest a působí antimikrobiálně. Delta-9-tetrahydrocannabiol neboli THC se používá jako „lehká“ droga. Běžný obsah THC v konopí je 5–15 %, u technického konopí je obsah THC 0,2 %. Z extraktu konopí je získávána kyselina kannabinolová, která má značný antibakteriální účinek. Konopí obsahuje i dva alkaloidy – trigonellin a nikotin.

Zarážení: Sedativum, antiemetikum, analgetikum, anti ogistikum, antioxidant, imunostimulant, kosmetikum.

Prokázané účinky nejen na pokožku: Díky vysokému obsahu nenasycených MK posiluje bariérovou funkci pokožky. Konopný olej se přímo podílí na zvýšení obsahu ceramidu v pokožce, jejichž nedostatkem pokožka začíná vysychat, stává se svědivou, červenou a přecitlivělou. Na tvorbě ceramidu v pokožce se přímo podílí kyselina linolová. Tlumí projevy nejrůznějších forem ekzému a ostatních kožních onemocnění, pokožku udržuje vláčnou, hladkou, hydratovanou a pružnou. Vlasy a nehty jsou po použití konopného oleje pevné, pružné a lesklé. Konopí má silné protizánětlivé účinky. Je to rovněž velice silný antioxidant a využívá se také k tlumení svalových křečí při skleróze multiplex nebo pri poškození míchy. Účinnost zajištuje kanabidiol, který na rozdíl od THC nemá psychoaktivní účinky. Konopí je používáno k tlumení i ostatních symptomu sklerózy multiplex – pomáhá proti bolesti svalu, křečím, tremoru, depresím, mravenčení, ztrátám na váze, únavě, dvojitému vidění, inkontinenci a dalším. Celá rada výsledku však vyplývá ze subjektivního hodnocení pacientu. Terapeutický efekt konopí je popisován u Parkinsonovy choroby, doporučuje se k tlumení bolestí při Crohnove nemoci. Klinicky to potvrdila kalifornská lékařská společnost. Konopí nejen ulevilo od bolestí, ale zlepšilo i chuť k jídlu, upravilo tělesnou hmotnost a ulevilo od zvracení, únavy a depresí. Konopí je účinné zejména na mírnější chronickou bolest. Po inhalaci marihuany dochází ke zvýšení prahu bolesti. V některých zemích je THC na předpis a zvyšuje účinnost mor nu až o 500 %. Konopí je velmi účinné na migrénu. Klinické studie se rozcházejí v možnosti použití konopí na astmatické problémy. Jedna studie hovoří o bronchodilatačním působení konopí a naopak druhá o bronchokonstrikčním.

Konopná kosmetika – vyberte si tu správnou!

Zvlášť pro péči o citlivou pokožku je velmi vhodné zvolit kosmetiku přírodní. To platí i pro konopnou kosmetiku, jejíž základ by mel tvořit za studena lisovaný konopný olej. Na našem trhu ji v požadované kvalitě nabízí tradiční výrobce přírodní kosmetiky, firma TOPVET. Její ucelená řada prvotřídních produktu je rozdělena do tří kosmetických řad: regenerace, therapeutic a wellness. Nabízí tak pro každého široký výběr přípravku: pleťovou kosmetiku, masážní a koupelové oleje, tělová mléka a masti, vlasové přípravky. V řadě therapeutic je konopný olej obohacen o rakytníkový a rašelinový extrakt, a tak produkty této rady díky svému složení pomáhají tlumit artrotické a revmatické kloubní projevy a obtíže spojené s křečovými žilami, upravovat tonus cév a zesilovat elastickou vrstvu cév (více na: www.topvet.cz, kde je možné produkty zakoupit pres e-shop). Koupíte je také v lékárnách, prodejnách zdravé výživy, masážních a kosmetických salonech a specializovaných obchodech.

Použití konopí:

(Zdroj: www.topvet.cz)